söndag 15 maj 2016

Söndagstankar

Jag kan inte släppa det här med att våga börja skriva på riktigt. Dagdrömmer om att vara ekonomiskt oberoende. Kunna styra min egentid precis som jag vill. Tänk att få sitta på en underbar altan i värmen med utsikt över ett blågrönt hav. Börja dagen med en härlig powerwalk, gokaffe i lugn och ro. För att sedan ta tag i dagen med ett riktigt skrivpass. Verkligheten är ju en helt annan, just nu är det väl en sisådär 6 grader och regn. Tvätthögen är enorm och om 12 timmar väntar måndagen och ännu en dag på kontoret. 
Jag vet, vad väntar jag på. Det är bara att acceptera vardagen och ta tag i och använda de små stunderna som finns till det jag verkligen vill göra! Hur svårt kan det vara? Inte svårt alls! Eller, jo fruktansvärt när man är världsmästare på att bygga upp ett helt berg av måsten och ursäkter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar