söndag 9 oktober 2016

Viskskrik


Titel: Viskskrik
Författare: Kristina Emanuelsson
Förlag: Calidris
Antal sidor: 336

Viskskrik fick mig att sitta med en klump i magen medan jag läste. Jag blev irriterad, ledsen och men ändå hoppfull, för trots att det är en mörk berättelse så går den svarta humorn som en röd tråd genom den och det tycker jag om. Jag blir väldigt berörd av boken helt enkelt.
Det är precis som Katarina Vastamäki skriver i sitt utlåtande som jag fick med boken, jag vill verkligen ta den lilla Alice i handen och börja gå. Ta hand om och bara krama henne.
Den stor Alice där emot vill jag ta tag om axlarna på och skaka om, skärp dig så där beter man sig inte, du är ju vuxen människa! Samtidigt som jag ler åt henne och skulle vilja våga vara lite mer som hon.

Jag gillar språket, meningarna och det totala utlämnandet. Jag var tvungen att läsa Viskskrik i små doser för den berörde så att det gjorde fysiskt ont i mellan åt!
Tack för mycket bra läsning Kristina Emanuelsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar