tisdag 7 juni 2016


Titel: Dödligt dubbelspel

Författare: Susanne Ahlenius

Förlag: Hoi förlag

Antal sidor:  218

Utgivningsår 2016


Formgivning omslag: Cecilia Pettersson, Pica Pica design

Foto omslag: Mohamad Itani/Trevillion image

Från bokens baksida:
Alice Wiklund och Tyler Rimes på Scotland Yard har precis avslutat en mordutredning. Rättegången är över, mördaren sitter inlåst men det räcker inte för Alice. Trots att hon höll på att bli hans sjunde offer vill hon få svar på frågan som ständigt förföljer henne: Kan ondska gå i arv?

Hon får kontakt med Ryan, mördarens tvillingbror. Kommer han kunna ge henne ett svar?

Alice vill gå vidare men kan inte släppa sin besatthet av familjen Kendall, och när hon hittar ett skelett av ett barn på familjens herrgård blir det början på en utredning som kommer ta dem trettio år tillbaka i tiden.

En kvinna hittas död i ett badkar, strypt. Fallet är identiskt med mordet på Alice väninna, Ann von Walden, men vad har de gemensamt förutom tillvägagångssättet?

Alice & Co blir indragna i ett dödligt dubbelspel där någon sitter med en vinnande hand och väntar på nästa giv.


Dödligt dubbelspel är andra delen i en trilogi. Och jag tycker absolut att det är ett måste att först läsa Dödlig åtrå, som är den första boken i serien av Susanne Ahlenius.

Jag tyckte att Dödlig åtrå var riktigt bra och blev så glad när jag snabbt kommer in i och upptäcker att Dödligt dubbelspel är ännu bättre. Boken innehåller allt som erotisk deckare ska. Spänning, mord, sex och kärlek. De korta kapitlen och rappa språket gör att boken är svår att lägga ifrån sig. Dessutom har den en skön ton rakt igenom, huvudkaraktärerna gillar att munhuggas och har nog ungefär samma lite ironiska humor som jag.  Läs den vet jag!
Själv väntar jag med spänning på den tredje och sista delen om Alice Wiklund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar